Dle této žádosti žádáte následující informace:
- Byla pro projektovou dokumentaci zpracována hluková studie a pokud ano, kdy byla zpracována a k jakého datu vliv stavby na okolí posuzuje?
- Kdy byla vypracována projektová dokumentace pro provádění stavby?
- Zohledňuje tato projektová dokumentace stav existující obytné zástavby k datu jejího zpracování?
- Z jakého důvodu jsou vybudovány protihlukové stěny pouze podél menší části nově budované komunikace, zejména proč je protihluková stěna vybudována například v úseku, kde se nejbližší obytná zástavba nachází ve vzdálenosti více než 300 metrů od obchvatu (v úseku km 0,170-0, 340) a v úseku, kde je nejbližší obytná zástavba ve vzdálenosti menší než 150 metrů (v úseku km 0, 7-0,853), nikoliv?
- Je uvažováno o dodatečném vybudování PHS či jiném řešení tak, aby stavba splnila hygienické limity týkající se hluku?
KSÚS jakožto povinný subjekt poskytuje následující informaci:
- Pro stavbu II/331 Stará Boleslav, obchvat (dále jen Stavba) vydal městský úřad Brandýs nad Labem – Stará Boleslav, odbor stavební řádu územní rozhodnutí dne 20. 5. 2011, které nabylo právní moci 29.11.2011. K žádosti o územní rozhodnutí Středočeský kraj jako stavebník doložil závazné stanovisko krajské hygienické stanice ve smyslu §77 zákona č. 258/2000 Sb. v aktuální znění zn.1691-213/08/HOK/ ze dne 5.3.2009, kde byla mimo jiné uložena podmínka pro projednání stavebního povolení aktualizace hlukové studie z provozu pozemní komunikace. V rámci zpracování projektové dokumentace ve stupni DSP ke Stavbě byla v roce 2012 zpracována hluková studie společností ATEM s.r.o., která hodnotila splnění limitů daných nařízení vlády č. 272/2011 Sb. v aktuálním znění pro provoz Stavby ve výhledovém stavu území stavby tj. i na plochy dosud nezastavěné určené územním plánem Města Brandýs nad Labem – Stará Boleslav určené pro bydlení a to včetně lokality Mýtka. Hluková studie byla v rámci projednání stavebního povolení stavby předložena Krajské hygienické stanici Středočeského kraje, která závěry hlukové studie potvrdila svým závazným stanoviskem č. j. KHSSC 69320/2017 ze dne 15.1.2018. Závazné stanovisko krajské hygienické stanice bylo následně podkladem pro vydání stavebního povolení.
- Projektová dokumentace ve stupni PDPS (projektová dokumentace pro provádění stavby) byla vypracována v únoru 2020.
- Ano.
- Podkladem pro zpracování hlukové studie společností ATEM byla prognóza dopravy pro Stavbu, která vychází z celostátního sčítání dopravy 2010. Přestože se jeví podklady pro zpracování hlukové studie zastaralé, dovoluje si AD upozornit, že v rámci celostátního sčítání dopravy 2020 došlo oproti roku 2010 k poklesu intenzity dopravy v klíčovém sčítacím úseku č. 1-5526 z RPDI všechny dny 5041 voz/den v roce 2010 na RPDI všechny dny 4667 voz/den v roce 2020. Stavebník jako instituce hospodařící s veřejnými rozpočty nemá tedy žádný podklad, který by vedl k jeho rozhodnutí o doplnění protihlukových opatření, jelikož lze důvodně předpokládat, že posuzovaná intenzita dopravy z prognózy dopravy bude nižší než ta, na kterou byla hluková studie zpracována, a poloha výpočtových bodů reprezentující nejbližší chráněného prostoru staveb se nezměnila.
- Není.