Dle této žádosti požadujete následující informace:
1. kdo rozhodl o opravě předmětné komunikace touto technologie?
2. z jakého důvodu byla zvolena tato technologie?
3. jaká je plánovaná životnost této opravy na této konkrétní komunikaci?
4. proč nebyl přebytečný štěrk okamžitě po opravě strojově nebo manuálně odklizen?
5. jaké byly investiční náklady na tuto akci?“
KSÚS jakožto povinný subjekt poskytuje následující informace:
ad odrážka 1) Rozhodl příslušný cestmistr po kontrole obrusné vrstvy v příslušném
úseku, nicméně nejedná se o opravu, ale použití schválené technologie k prodloužení
životnosti asfaltových úprav.
ad odrážka 2) Důvodem je prodloužení životnosti asfaltových úprav, viz odpověď výše.
V detailu se jedná o to, že kamenivo se má během vyštěpení asfaltové emulze a následné
konsolidace provozem vmáčknout do pojiva, v souladu s normami 73 6129 – Stavba
vozovek – postřiky a nátěry, TP 96 Vysprávky vozovek tryskovou metodou a TP 115
Opravy trhlin na vozovkách s asfaltovým krytem.
ad odrážka 3) Životnost takto ošetřené silnice byla prodloužena v řádech let. Bude
záležet na dalším zatížení dopravou a stylu jízdy řidičů.
ad odrážka 4) Protože schválený postup dle TP 96 Vysprávky vozovek tryskovou metodou a TP 115 Opravy trhlin na vozovkách s asfaltovým krytem ve spojení s normou 73 6129 Stavba vozovek – postřiky a nátěry předpokládá ponechání dostatečného množství volného kameniva na vozovce s tím, že se jeho největší část zajezdí do emulze, která se postupně štěpí v chemickém procesu. Jakmile je tento proces dokončen, je provedeno strojní odstranění přebytečného kameniva. Bylo navíc využito klimatických podmínek, z toho důvodu bylo kamenivo ponecháno na vozovce do doby, dokud bylo možné jeho hutnění provozem, v souladu s PDZ.
V podrobnostech lze odkázat na odbornou literaturu, např. zde – trysková metoda1
nebo zde – odborný článek2
ad odrážka 5) Užití technologie k prodloužení životnosti uvedené komunikace v předmětném úseku stálo 4.186.209,74 Kč.