Přinášíme přehled desítky rizikových míst na silniční síti v celém kraji. A nejde jen o silnice krajské, i silnice I. třídy a dálnice, o které se starají kolegové z ŘSD. Žebříček byl představen na nedávné regionální dopravní konference, kterou hostil Beroun. Desítky odborníků diskutovaly o možných opatřeních, která by mohla snížit počet nehod a zvýšit bezpečnost. Akce se zúčastnili i Josef Pátek, středočeský radní pro oblast silniční dopravy a Karel Motal, vedoucí oblasti Kladno.
TOP 10 pro rok 2025
1. Kladensko, dálnice D7 u Stehelčevsi: za posledních pět let 38 nehod, 13 zraněných. Příčinou nepřizpůsobení rychlosti stavu a povaze vozovky. ŘSD učinilo opatření.
2. Kutnohorsko, mimoúrovňová křižovatka na silnici I/38 u Církvice: za posledních pět let 36 nehod, 19 zraněných. Řidiči nedávají přednost. ŘSD učinilo opatření.
3. Nymbursko, křižovatka silnice I/38 a ulice Sokolečská u osady Kluk u Poděbrad: za posledních pět let 23 nehod, 18 zraněných, řidiči nedávají přednost a nedodržují rychlost. Pomohlo by přemostění i úsekové měření.
4. Mladoboleslavsko, křižovatka silnic II/610 a II/275 u Brodců: za posledních pět let 20 nehod, 17 zraněných. Řidiči nedávají přednost. Připravujeme kruhový objezd, stavět by se mohlo do dvou let. Na jaře doplníme vodorovné dopravní značení.
5. Berounsko, mimoúrovňová křižovatka dálnice D5 a ulice Koněpruská v Berouně: za posledních pět let 18 nehod, 16 zraněných. Řidiči nedávají přednost. Kýžený kruhový objezd připravujeme. Situaci řeší i ŘSD.
6. Kladensko, křižovatka silnic I/16 a III/23935 u Hobšovic: za posledních pět let 27 nehod, 34 zraněných i se smrtelnými následky. Zejména mladí řidiči nedávají přednost. ŘSD zvýraznilo vodorovné dopravní značení. Řešením by mohla být mimoúrovňová křižovatka anebo kruhový objezd, odstranění levých odbočení, snížení rychlosti. ŘSD řeší
7. Praha-východ, okružní křižovatka na silnici II/611 u obce Jirny: za posledních pět let 22 nehod, 13 zraněných. Hlavně v noci řidiči nepřizpůsobují rychlost a nevěnují se řízení. Důsledkem je „skok“ na okružku. Ve spolupráci s ČVUT a Policií ČR řešíme návrhy reflexních prvků, které křižovatku v noci zvýrazní. Jednáme i s vlastníky hal, kteří by mohli zajistit přívod elektriky k uvažovanému veřejnému osvětlení.
8. Berounsko: úsek dálnice D5 u Vráže: za posledních pět let 38 nehod a 6 zraněných. Důvodem zejména nepřizpůsobení rychlosti stavu a povaze vozovky. ŘSD provede revizi odvodnění a příp. protismykových vlastností.
9. Rakovnicko, úsek silnice II/233 u Pavlíkova: za posledních pět let 16 nehod, 6 zraněných. Příčinou nepřizpůsobení rychlosti a náraz do stromů. Policie navrhuje svodidla anebo vykácení, včetně odstranění pařezů, protiskluzový nástřik a zvýraznění oblouku. Kácení vnímáme jako poslední možnost. Stromy jsme zvýraznili bílou barvou a odrazkami, doplníme i dopravní značení a zkusíme snížit rychlost. Pro svodidla nedostatek místa.
10. Praha-východ, křižovatka II/610 a II/245 v Brandýse nad Labem: za posledních pět let 26 nehod, 10 zraněných. Příčinou zejména nedání přednosti, časté střety i s cyklisty. Připravujeme přestavbu celé křižovatky, zvažujeme i semafory. Chystáme projekt.
